BLIR LITE LEDSEN...
... när jag hör hur vissa optiker utnyttjar konsumentens totala ovisshet för vad de egentligen är i behov av, för att sälja på dem det dyraste som finns att erbjuda!
Det är nog en av de mest komplexa och svårförstådda branscher att som kund vara påläst inom för att slippa bli lurad.
Därför tycker jag att det är fult av optikern att bara säga att "du behöver det här för ditt synfel", utan att specificera varför eller ta sig tid att sitta ner med kunden för att gå igenom olika alternativ.
Alla är vi ju rädda om våra ögon, och vill ju lita på att nån som kan, gör det bästa för att hjälpa oss.
Blir oxå ledsen (eller nej riktigt f-bannad!!) på att mitt mobila bredband är helt vääääärdelööööst!
Upp till 7.2 mbit, jo pyttsan! Jag kan inte ens titta på ett simpelt klipp på youtube utan att det hackar och segar sig!
För att inte tala om när man vill ladda hem ngt, musik eller så! (Jag jag vet att man inte får göra det, men nya lagen gäller inte än, hihi!)
Blir nog till att klura på om det kanske trots allt är värt att öppna upp abonnemanget med comhem igen... Men det är ju så förbannat dyrt! 369:-/mån för 24 mbit... eller 319 för 8. Och då är det UPP TILL de hastigheterna, vilket de inte kommer upp till i mitt hus. Sist när jag betalade för 8 mbit tror jag att jag mätte upp det till 6.
Att det ska va så svårt att få det man faktiskt betalar för!! Eller kanske ännu mer logiskt; att man helt enkelt kanske skulle kunna få betala för det man får!
Tål att kluras lite på...
Ring och gnäll på din mobila bredband leverantör för att:
1, få veta hur värdelösa dom är.
2, Har man tur så kan dom knappa lite här och där så kan dom få upp farten lite.
3, Få avreagera sig på någon när man haft en dålig dag (Sånna företag är perfekkta till sånt).
Lycka till
Skrivet av: Hanna
Helt med dej där. Ska in till dem imorr. Tack för samtalet idag! :)
Skrivet av: Daniel